Saturday, May 8, 2010

Between L.O.V.E ♥ and LIKE


Assalamualaikum and good morning to all of u. Today i just want share with u guys about simple comparison between LOVE and LIKE.

Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda semua tentang antara CINTA dan SUKA. Cuba anda fikir, apa yang membezakan antara cinta dan suka? ataupun ada di antara kita yang pernah mengalami situasi seperti ini. menyukai seseorang mungkin mudah bagi sesetengah individu. tetapi bila dikaitkan dengan cinta, apa yang menyebabkan individu tersebut hanya sekadar suka atau lebih dari suka?




di sini saya ada beberapa pendapat tentang antara CINTA dan SUKA. kalau ada yang rase tak setuju dengan pendapat saya, boleh maklumkan pada saya. atau pun korang ada pendapat yang lebih baik dari saya. meh saya bagi apa yang membezakan status nie.



In front of the person you like, your heart beats faster
But in front of the person you love, you get happy.
Depan orang yang kamu SUKA, hati kamu berdegup kencang
Tapi depan orang yang kamu CINTA, kamu akan gembira


In front of the person you love, winter seems like spring.
But in front of the person you like, winter is just beautiful winter.
Depan orang yang kamu CINTA, musim sejuk bagaikan musim luruh
Tapi depan orang yang kamu SUKA, musim sejuk cuma sekadar musim yang cantik


If you look into the eyes of the one you like,you blush.
But if you look into the eyes of the one you love, you smile.



JIka kamu renung pada mata orang yang kamu SUKA, kamu jadi malu
Tapi kalau kamu renung pada mata orang yang kamu CINTA, kamu tersenyum ◕‿◕



In front of the person you like, you can't say everything on your mind.
But in front of the person you love, you can.


Depan orang yang awak SUKA, awak tak mampu nak bercakap apa-apa
Tapi depan orang yang awak CINTA, awak mampu



In front of the person you like, you tend to get shy.
But in front of the person you love, you can show your own self.


Depan orang yang awak SUKA, awak cenderung untuk malu
Tapi depan orang yang awak CINTA, awak dapat tunjukkan diri awak sendiri


You can't look straight into the eyes of the one you like.
But you can always smile and stare into the eyes of the one you love.


Awak tak dapat tengok orang yang awak SUKA betul2 depan mata
Tapi Awak boleh senyum dan tatap depan mata yang awak CINTA


But when the one you like is crying, you end up comforting.
When the one you love is crying, you cry with them.


Bila orang yang awak SUKA menangis, awak tak jadi nak hiburkan dia
Tapi depan orang yang awak CINTA, dengan awak2 skali turut menangis


The feeling of like starts from the ear.
But the feeling of love starts from the eye.


Perasaan SUKA bermula dari telinga
Tapi perasaan CINTA datang dari mata.



So if you stop liking a person you used to like,all you need to do is cover your ears.
But if you try to close your eyes, love turns into a drop of tear and remains in your heart forever

Ada siapa nak bantah?nak bagi pandangan? heheh ~

p/s : dapat idea lepas dok dengar lagu raikan cinta..ngeh3..lapar la pulak..◕‿◕



2 KOMEN:

nanad said... [Reply to comment]

besh inih entry.. ;D
tp..japjap..konfius sikit..
nape,Perasaan SUKA bermula dari telinga
Tapi perasaan CINTA datang dari mata..??

Shukor said... [Reply to comment]

hmmm..camne nak cerita eh, macam la saya nie de pengalaman..huhu.
biasanye cinta datang dari pandangan pertama, dari mata kita. dari telinga pulak..contoh, awak selalu dgr orang tu cakap manis2, suka buat lawak, pandai berbicara..mungkin buat awak rase suka kat dia..sekadar suka..haha..ngarut je saya komen.. >_>

Related Posts with Thumbnails