Thursday, May 6, 2010

Petua Atau 'Petuih' semasa Telefon ^_^

Salam kepada semua rakan2 dan tetamu di GB khususnya. Inginkan PETUA supaya Si pemanggil telefon befikir 2-3 kali untuk membalas? hehehe..di sini ada tips yang korang sendiri boleh guna di mana jua anda berada~





Petua jawab telefon:

Soalan: haloo, may i speak to abu please?
Jawapan: maap.sini bukan balai polis

Soalan: haloo, siapa disana?
Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..

Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.

Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: maap cik, nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.

Soalan: haloo, mak ade rumah?
Jawapan: mak takde rumah,bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

Soalan: haloo ina, buat ape tu?
Jawapan: kan ke saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni..

Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan
perkhidmatannye... time kacih.


Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.
Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maaf

Soalan: halloo......
Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?

Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...
Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.

Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul la tu.

Soalan: assalammualaikum...
Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite
wajib jawab)


macam mane, anda berpuas hati dengan tips ini?Tergelak sorang2?tersengih sendirian?
Senyum sokmo yer kawan-kawan ◕‿◕ Sekian~

7 KOMEN:

nabilah_2908 said... [Reply to comment]

hehehe...ubat unutk ceria sepanjang hari adalah senyum dan ketawa sebelum memulakan tugas...

hehehe..mmg kelakar..skit ati jer kalau org jwb telefon mcm tu kan... :)

Shukor said... [Reply to comment]

betul2..nk mulakan keje mmg kena ceria, senyum selalu. kalau nak try petua nie pn boleh..hihihi :P

Nadia Ibrahim said... [Reply to comment]

haha siot je..

miss jana chibi said... [Reply to comment]

ahhaha..aduyaiiii...mau hangin satu bdn sapa2 yg terkena ...boleh gak cube nnt .huhuhu:P

Shukor said... [Reply to comment]

heheh..tau takpe.sila2kan mencuba :P

ika honey bunny said... [Reply to comment]

mak aihh.. pic tu sungguh menarik perhatian..

Shukor said... [Reply to comment]

pic tu org ngah telefon jabatan kaji cuaca kot..heheh~

Related Posts with Thumbnails